PARTNER PORTALU
partner portalu

Czego chce pacjent, zwłaszcza ten najbardziej wymagający?

kan
12-07-2017, 12:40
Czego chce pacjent, zwłaszcza ten najbardziej wymagający? Wymagania młodych pacjentów ukształtują przyszłą opiekę stomatologiczną (fot. pixabay)
Technologia w stomatologii ewoluuje, ale ewoluują też pacjenci. Szczególnie ci z młodego pokolenia wymagają od dentysty więcej niż pokolenie ich rodziców czy dziadków. Pacjenci są podobni pod względem potrzeb – chcą dobrej jakości opieki i przyjaznego potraktowania w rejestracji, ale pokolenie 20 i 30-latków ma szczególne wymagania.

Konkretne wymagania pacjentów ujawnia badanie przeprowadzone przez amerykańską firmę  Lincoln Financial Group. Na przykład 40 proc. wśród 20-30-letnich pacjentów przyznaje, że strona internetowa gabinetu dentystycznego jest bardzo ważna. Tymczasem wśród sześćdziesięciolatków zaledwie 14 proc. pacjentów podziela ten pogląd.

Co na stronie być powinno, aby zdobyć ich dobrą ocenę?

Przede wszystkim instrukcja jak w łatwy sposób umówić się na wizytę i jak zmienić jej termin - 73 proc. respondentów, na drugim miejscu cennik usług - 67 proc. Poza tym aż  77 proc. 20 i 30-latków będzie wybierało ten gabinet, którego strona internetowa ma aplikację mobilną.

40 proc. wszystkich pacjentów chciałoby, żeby gabinet umawiał wizyty w bardzo krótkich terminach. Ale co trzeci pacjent szuka dentystów, którzy oferują wizyty w późnych godzinach w ciągu dni pracy, a nawet podczas weekendu. Przy czym wśród 20-30-latków wydłużone godziny pracy gabinetu zyskują jeszcze więcej zwolenników, bo prawie co drugi pacjent z tej grupy wiekowej wysoko sobie ceni taką elastyczność. Co więcej, 62 proc. badanych osób z młodego pokolenia oczekuje także elastyczności w egzekwowaniu opłat za usługi.

- Warto zrozumieć co jest ważne dla pacjentów, szczególnie ważne jest zrozumienie młodego pokolenia, ponieważ pacjenci z tej właśnie grupy będą kształtować przyszłą formę opieki stomatologicznej. Praktyki powinny wprowadzić odpowiednie zmiany w sposobie, w jaki funkcjonują, by stać się bardziej atrakcyjne i zatrzymać pacjentów wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, podkreśla Christopher Stevens z Lincoln Financial Group.

Więcej: dentistrytoday.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH