PARTNER PORTALU
partner portalu

Colgate – Palmolive monopolizuje rynek past i szczoteczek do zębów

js
04-08-2015, 12:41
Colgate  – Palmolive monopolizuje rynek past i szczoteczek do zębów Rynek szczoteczek i past do zębów (foto: pixabay)
Colgate – Palmolive ma niemal połowę światowego rynku pasty do zębów i 34 proc. szczoteczek do zębów.

Sprzedaż netto Colgate - Palmolive wyniosła w II kw. 2015 r. 4,07 mld USD, przy 6,5 proc. spadku - w porównaniu z takim samym okresem 2014 r.

Udział Colgate - Palmolive  w globalnym rynku pasty do zębów wzrósł w II kw. 2015 r. do 45 proc. (to o 0,5 proc. więcej niż w II kw. 2014 r.). Udział firmy w rynku szczoteczek do zębów (bez elektrycznych) osiągnął poziom 34,1 proc. (o 0,2 proc. więcej niż w 2014 r.).

Największy udział C-P w sprzedaży ma region Ameryki Łacińskiej (27 proc.), na drugim miejscu znajduje się Ameryka Północna (19 proc.), a na trzecim Europa i region południowego Pacyfiku (18 proc.). Kolejne pozycje zajmują Azja (16 proc.), Afryka i Eurazja (6 proc.).

Zysk netto C-P w II kw. 2015 r. wyniósł 574 mln USD, co daje 0,63 USD na akcję. Analitycy rynku prognozowali wyższy zysk o 11 proc.

Firma ograniczyła w II kw. 2015 r. wydatki na reklamę do 410 mln USD (o 12 proc. w porównaniu z II kw. 2014 r.). Wynik operacyjny (zysk bez operacji finansowych) spadł o 5 proc., do 932 mln USD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH