PARTNER PORTALU
partner portalu

Co z wydatkami na paluszki i kawę dla potencjalnego kontrahenta

ms
10-02-2014, 10:05
Co z wydatkami na paluszki i kawę dla potencjalnego kontrahenta Co z kosztem paluszków i łyka kawy dla potencjalnego kontrahenta (foto: sxc.hu)
Dla wielu poczęstunek potencjalnego kontrahenta słonym paluszkiem i łykiem kawy jest ściśle powiązany z prowadzoną działalnością biznesową, dlatego też podatnicy nie wyobrażają sobie tego, aby wydatków związanych z takim „przyjęciem" nie móc zaliczyć w koszty uzyskania przychodu. To błędne przeświadczenie.

Jedna ze spółek, prowadząca działalność w zakresie produkcji i handlu materiałami stomatologicznymi, bierze udział w krajowych i zagranicznych targach. W trakcie ich trwania na stoisku firmy znajduje się drobny poczęstunek (słodycze, napoje). Nim to częstowani są goście odwiedzający stoisko targowe.

Powstaje pytanie, czy ponoszone przez spółkę wydatki na poczęstunek podczas targów stanowią dla spółki koszty uzyskania przychodów?

Zdaniem firmy z branży stomatologicznej tak, w opinii dyrektora izby skarbowej nie.

Wydatki te są faktycznie ponoszone, mają charakter definitywny, pozostają w związku z prowadzoną przez spółkę działalnością gospodarczą. Co ważne są ponoszone w celu uzyskania przychodów oraz zachowania i zabezpieczenia źródła przychodów, a także są właściwie udokumentowane.

Z tym jednak, że stosownie do art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. I to przesądza o tym, iż słone paluszki i łyk kawy na targowym stosiku firmy nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.

Tak uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi w wyroku z 24 stycznia 2014 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
koszt uzyskania przychodu  

POLECAMY W SERWISACH