• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Co robić gdy pacjent nie przychodzi na umówioną wizytę

smn
10-11-2016, 09:22
Co robić gdy pacjent nie przychodzi na umówioną wizytę Nic gorszego niż nieobecność pacjenta (fot. pixabay)
Pacjenci dotrzymują tylko tych terminów wizyt, na których im rzeczywiście zależy. A jak sprawić, by im rzeczywiście zależało? Kilka rad sprawdzających się w realiach amerykańskich.

Jeśli pacjent nie rozumie, dlaczego jego wizyta w gabinecie stomatologa ma duże znaczenie,  może łatwo mu przychodzi jej  odwołanie. Co więc robić, by zmienić jego nastawienie?

Jeśli ponad jeden procent umówionych wizyt w  praktyce nie odbywa się, jest  odwoływanych przez pacjentów w ostatniej chwili, albo co gorsza nie odwoływanych wcale, to z całą pewnością sytuację można i należy zmienić.

Firma Levin Group opracowała  wydajną strategię, która pozwala wyeliminować takie niekorzystne zdarzenia. Mimo że placówki różnią się systemem ustalania grafików, liczbą pacjentów i protokołami, a więc stworzenie uniwersalnego rozwiązania wymaga eksperckiej analizy biznesowej, to kilka kroków z pewnością przyniesie poprawę w każdych warunkach.

Jasna informacja potrzebna
Pacjenci nie docenią wagi wyznaczonej wizyty u lekarza, ani dla nich samych, ani dla gabinetu. To dentysta i jego personel muszą nadać wizycie wartość i nauczyć pacjenta szacunku dla czasu i umiejętności lekarza.

Najlepiej zacząć kłaść podwaliny pod dobrą relację z pacjentem podczas  jego pierwszej wizyty w gabinecie. Dentysta będzie zapoznawał pacjenta z placówką, sprzętem i personelem, a przy okazji w zupełnie naturalny sposób może wyjaśnić znaczenie każdej wizyty. Oczywiście warto też „odświeżyć” to przekonanie u stałych pacjentów. Można na przykład, wydrukować ulotkę z prostym wyjaśnieniem (ważne, aby używać przyjaznych sformułowań)

Przypominanie o znaczeniu
Lekkie w tonie hasło, towarzyszące informacji o nowo ustalonym terminie, będzie jak najbardziej na miejscu. Jeśli na przykład dentysta przyjmuje w soboty, to może ono brzmieć – stawiamy na wygodę! Można też wyjaśnić dlaczego to tak ważne, by pacjent się nie spóźniał, a jeśli potrzebna jest zmiana terminu, to gabinet powinien zostać poinformowany zawczasu.

Przypominanie o wizytach
Wielu dentystów korzysta z nowoczesnych technologii, by przypomnieć o zbliżającej się wizycie. Warto zainwestować chociażby w system wysyłania sms-ów.

Natychmiastowa reakcja na nieobecność pacjenta
Gdy tylko staje się jasne, że pacjent się nie pojawi, warto by asystentka zadzwoniła do niego z pytaniem, czy wszystko u niego w porządku. Jeśli to pierwsza opuszczona wizyta, można pacjenta poinformować, że dentysta wyjątkowo w tym przypadku nie będzie nakładał karnej opłaty za nieodbytą wizytę. Nie należy dopuszczać do sytuacji, w której pacjent ustala nowy termin w czasie dłuższym niż dwa tygodnie.

Wszystkie te działania nadadzą wizycie u dentysty wymierną wartość i zapobiegną problemom w przyszłości.

Więcej: dentistryiq.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.