PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Co robić gdy pacjent nie przychodzi na umówioną wizytę

smn
10-11-2016, 09:22
Co robić gdy pacjent nie przychodzi na umówioną wizytę Nic gorszego niż nieobecność pacjenta (fot. pixabay)
Pacjenci dotrzymują tylko tych terminów wizyt, na których im rzeczywiście zależy. A jak sprawić, by im rzeczywiście zależało? Kilka rad sprawdzających się w realiach amerykańskich.

Jeśli pacjent nie rozumie, dlaczego jego wizyta w gabinecie stomatologa ma duże znaczenie,  może łatwo mu przychodzi jej  odwołanie. Co więc robić, by zmienić jego nastawienie?

Jeśli ponad jeden procent umówionych wizyt w  praktyce nie odbywa się, jest  odwoływanych przez pacjentów w ostatniej chwili, albo co gorsza nie odwoływanych wcale, to z całą pewnością sytuację można i należy zmienić.

Firma Levin Group opracowała  wydajną strategię, która pozwala wyeliminować takie niekorzystne zdarzenia. Mimo że placówki różnią się systemem ustalania grafików, liczbą pacjentów i protokołami, a więc stworzenie uniwersalnego rozwiązania wymaga eksperckiej analizy biznesowej, to kilka kroków z pewnością przyniesie poprawę w każdych warunkach.

Jasna informacja potrzebna
Pacjenci nie docenią wagi wyznaczonej wizyty u lekarza, ani dla nich samych, ani dla gabinetu. To dentysta i jego personel muszą nadać wizycie wartość i nauczyć pacjenta szacunku dla czasu i umiejętności lekarza.

Najlepiej zacząć kłaść podwaliny pod dobrą relację z pacjentem podczas  jego pierwszej wizyty w gabinecie. Dentysta będzie zapoznawał pacjenta z placówką, sprzętem i personelem, a przy okazji w zupełnie naturalny sposób może wyjaśnić znaczenie każdej wizyty. Oczywiście warto też „odświeżyć” to przekonanie u stałych pacjentów. Można na przykład, wydrukować ulotkę z prostym wyjaśnieniem (ważne, aby używać przyjaznych sformułowań)

Przypominanie o znaczeniu
Lekkie w tonie hasło, towarzyszące informacji o nowo ustalonym terminie, będzie jak najbardziej na miejscu. Jeśli na przykład dentysta przyjmuje w soboty, to może ono brzmieć – stawiamy na wygodę! Można też wyjaśnić dlaczego to tak ważne, by pacjent się nie spóźniał, a jeśli potrzebna jest zmiana terminu, to gabinet powinien zostać poinformowany zawczasu.

Przypominanie o wizytach
Wielu dentystów korzysta z nowoczesnych technologii, by przypomnieć o zbliżającej się wizycie. Warto zainwestować chociażby w system wysyłania sms-ów.

Natychmiastowa reakcja na nieobecność pacjenta
Gdy tylko staje się jasne, że pacjent się nie pojawi, warto by asystentka zadzwoniła do niego z pytaniem, czy wszystko u niego w porządku. Jeśli to pierwsza opuszczona wizyta, można pacjenta poinformować, że dentysta wyjątkowo w tym przypadku nie będzie nakładał karnej opłaty za nieodbytą wizytę. Nie należy dopuszczać do sytuacji, w której pacjent ustala nowy termin w czasie dłuższym niż dwa tygodnie.

Wszystkie te działania nadadzą wizycie u dentysty wymierną wartość i zapobiegną problemom w przyszłości.

Więcej: dentistryiq.com

POLECAMY W SERWISACH