PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Brytyjczycy naciągani w gabinetach stomatologicznych

ms
23-01-2015, 07:53
Brytyjczycy naciągani w gabinetach stomatologicznych Za co płaci Brytyjczyk w gabinecie stomatologicznym (foto: sxc.hu)
20 proc. pacjentów naciąganych jest przez leczących ich dentystów - podają aktywiści brytyjskiej grupy konsumenckiej Which? Autorzy badania informują, że połowa spośród 1001 ankietowanych pacjentów nie miała rozeznania w obowiązujących cennikach usług stomatologicznych.

Z analizy, przeprowadzonej przez Which?, wynikało, że co piąta osoba, spośród 1001 pacjentów pytana przez ankieterów przepłaciła za uzyskaną usługę. Taka sytuacja jest możliwa, bo pomimo obowiązku, w co drugiej praktyce stomatologicznej nie ma dostępnego dla pacjentów cennika usług.

Ustalono, że 19 proc. osób korzystających z leczenia stomatologicznego w ramach systemu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego NHS, przynajmniej raz w ciągu ostatnich 24 miesięcy zapłaciło za leczenie, za które grupa ta płacić nie powinna w ogóle lub zdecydowanie mniej.

Grupa konsumencka Which? wysłała do 25 praktyk dentystycznych swoich współpracowników, którzy podawali się jako pacjenci z ulicy. W ośmiu przypadkach dentyści nieprawidłowo informowali o tym co się należy leczonym w ramach NHS, a za co muszą zapłacić pełną stawkę. W co drugim gabinecie dentystycznym nie było wymaganych cenników podstawowych usług komercyjnych. To zdecydowanie utrudnia pacjentom porównanie standardów usług z ponoszonymi kosztami.

Dr Nigel Carter, jedna z osób zarządzających w British Dental Health Foundation, bagatelizuje ustalenia kontrolerów Which? Mówi on: przekazane nam ustalenia są interesujące, ale nie zapominajmy, że inspekcja objęła zaledwie 25 praktyk stomatologicznych na niemal 40 tys. funkcjonujących na Wyspach Brytyjskich.

Dr Nigel Carter przyznaje, że bezsprzecznie każdy pacjent powinien otrzymać na piśmie plan leczenia, tak aby była podstawa do wyjaśnienia nieporozumień na linii: pacjent - dentysta - NHS. Pamiętać należy, że bezpłatne leczenie dla kobiet w ciąży, młodzieży, czy niepełnosprawnych wcale takim być nie musi dla innych pacjentów, to rozmywa obraz finansowania usług stomatologicznych.

W wielkiej Brytanii od kwietnia 2013 r. obowiązują trzy kategorie płatności w ramach finansowania usług przez NHS. Są to kwoty: 18,5 GBP - za przegląd stomatologiczny, 50,5 GBP - plomby, kanałowe leczenie, ekstrakcja plus oczywiście przegląd uzębienia oraz 219 GBP - leczenie objęte tańszymi opcjami, a także korony, mosty i protezy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.