PARTNER PORTALU
partner portalu

Badania: czego pacjenci oczekują od stomatologów?

10-05-2013, 00:01
Badania: czego pacjenci oczekują od stomatologów? (fot. PTWP)
Badania: czego pacjenci oczekują od stomatologów? (fot. PTWP)
Amerykańska organizacja 1-800-DENTIST zapytała pacjentów o ich stosunek do usług stomatologicznych. Potwierdza się, że widzą oni lekarza dentystę nie tylko przez pryzmat ceny, ale także dostępności oraz opinii innych pacjentów. 

W ramach badania przeprowadzono ponad 500 wywiadów, w których pytano między innymi o to, czego pacjenci oczekują od stomatologów lub w jaki sposób ich wybierają.

Pacjent chce klarownej i uczciwej rozmowy o kosztach

Co nie zaskakuje, najwięcej pacjentów narzeka na ceny zabiegów stomatologicznych. Około 90 proc. ankietowanych przyznało, że opieka dentystyczna jest droga. Jednocześnie około 91 proc. pacjentów chętniej podjęłoby, bądź kontynuowało leczenie w danej placówce, jeśli dentysta uczciwie i w sposób przejrzysty rozmawiałby z nim o kosztach.

To właśnie brak klarownej rozmowy, o tym ile będą musieli zapłacić, jest częstym czynnikiem zniechęcającym pacjentów do danego gabinetu. Wyrażają to liczby - ponad 87 proc. z nich chciałoby, aby lekarz brał pod uwagę ich możliwości finansowe.

Ponadto, ankietowani wskazywali, iż cenna jest dla nich jasna informacja, co jest leczeniem niezbędnym, a jakie zabiegi mogą być wykonane dodatkowo. Wielu z pacjentów wprost zarzuca dentystom nieuczciwość - 31 procent ankietowanych przyznało, że stomatolog starał się sprzedać mu niepotrzebne świadczenia.

Pacjent chce, aby dentysta był dostępny

Kolejnym czynnikiem, pożądanym przez pacjentów jest dostępność stomatologa. 74 proc. ankietowanych chciałaby, aby lekarz mógł podjąć leczenie od razu i od tego uzależnia wybór gabinetu. Amerykańskie statystyki pokazują tymczasem, że jedynie 22 procent gabinetów przyjmuje pacjentów w ciągu 48 godzin od zgłoszenia. W większości trzeba umówić się na wizytę z wyprzedzeniem.

Z ankiety wynika także, że niemal połowa pacjentów oczekuje, iż gabinety będą otarte 7 dni w tygodniu. Rośnie również liczba osób, którym zależy na możliwości umówienia się na wizytę przez internet.

Pacjent chce czytać opinie o gabinecie

Wyniki badania pokazują także, że w wyborze gabinetu stomatologicznego pomagają opinie innych. Około 70 proc. ankietowanych przyznało, że kieruje się ocenami i opiniami w wyborze dentysty. Dwa lata temu na ten wątek zwróciło uwagę 20 proc. ankietowanych mniej.

Źródło: 1-800-DENTIST

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   zarządzanie gabinetem   Reklama i marketing  

POLECAMY W SERWISACH