PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Badania: czego pacjenci oczekują od stomatologów?

10-05-2013, 00:01
Badania: czego pacjenci oczekują od stomatologów? (fot. PTWP)
Badania: czego pacjenci oczekują od stomatologów? (fot. PTWP)
Amerykańska organizacja 1-800-DENTIST zapytała pacjentów o ich stosunek do usług stomatologicznych. Potwierdza się, że widzą oni lekarza dentystę nie tylko przez pryzmat ceny, ale także dostępności oraz opinii innych pacjentów. 

W ramach badania przeprowadzono ponad 500 wywiadów, w których pytano między innymi o to, czego pacjenci oczekują od stomatologów lub w jaki sposób ich wybierają.

Pacjent chce klarownej i uczciwej rozmowy o kosztach

Co nie zaskakuje, najwięcej pacjentów narzeka na ceny zabiegów stomatologicznych. Około 90 proc. ankietowanych przyznało, że opieka dentystyczna jest droga. Jednocześnie około 91 proc. pacjentów chętniej podjęłoby, bądź kontynuowało leczenie w danej placówce, jeśli dentysta uczciwie i w sposób przejrzysty rozmawiałby z nim o kosztach.

To właśnie brak klarownej rozmowy, o tym ile będą musieli zapłacić, jest częstym czynnikiem zniechęcającym pacjentów do danego gabinetu. Wyrażają to liczby - ponad 87 proc. z nich chciałoby, aby lekarz brał pod uwagę ich możliwości finansowe.

Ponadto, ankietowani wskazywali, iż cenna jest dla nich jasna informacja, co jest leczeniem niezbędnym, a jakie zabiegi mogą być wykonane dodatkowo. Wielu z pacjentów wprost zarzuca dentystom nieuczciwość - 31 procent ankietowanych przyznało, że stomatolog starał się sprzedać mu niepotrzebne świadczenia.

Pacjent chce, aby dentysta był dostępny

Kolejnym czynnikiem, pożądanym przez pacjentów jest dostępność stomatologa. 74 proc. ankietowanych chciałaby, aby lekarz mógł podjąć leczenie od razu i od tego uzależnia wybór gabinetu. Amerykańskie statystyki pokazują tymczasem, że jedynie 22 procent gabinetów przyjmuje pacjentów w ciągu 48 godzin od zgłoszenia. W większości trzeba umówić się na wizytę z wyprzedzeniem.

Z ankiety wynika także, że niemal połowa pacjentów oczekuje, iż gabinety będą otarte 7 dni w tygodniu. Rośnie również liczba osób, którym zależy na możliwości umówienia się na wizytę przez internet.

Pacjent chce czytać opinie o gabinecie

Wyniki badania pokazują także, że w wyborze gabinetu stomatologicznego pomagają opinie innych. Około 70 proc. ankietowanych przyznało, że kieruje się ocenami i opiniami w wyborze dentysty. Dwa lata temu na ten wątek zwróciło uwagę 20 proc. ankietowanych mniej.

Źródło: 1-800-DENTIST

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   zarządzanie gabinetem   Reklama i marketing  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.