• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

7 grzechów marketingu online praktyk dentystycznych

ŁS
25-04-2014, 07:53
7 grzechów marketingu online praktyk dentystycznych 7 grzechów marketingu online praktyk dentystycznych (źródło: Fotolia/PTWP)
Glenn Lombardi, właściciel amerykańskiej firmy Officite, która zajmuje się marketingiem internetowym praktyk lekarskich, wymienia siedem grzechów (nazywa ich śmiertelnymi) popełnianych w zakresie wirtualnej promocji usług. Pozwalamy sobie dodać do tego ósmy – niewiedzę, że takie grzechy się popełnia.

Glenn Lombardi na łamach "Dental Economics" zwraca uwagę, że w czasach w których rynek usług stomatologicznych jest mocno konkurencyjny, należy szukać wszelkich możliwych kanałów, mogących pomóc w budowaniu przewagi praktyki. - Internet daje dentystom wiele możliwości i większość z nich już o tym wie. Wirtualny świat nie znosi jednak stagnacji, a o tym zapomina wielu - pisze Glenn Lombardi.

7 grzechów marketingu online praktyki stomatologicznej

1. Uznanie, że strona internetowa gabinetu wystarczy
Lombardi przypomina, że witrynę internetową praktyki posiada już prawie każdy i dlatego nie można strategii marketingowej opierać wyłącznie na niej. Trzeba robić zdecydowanie więcej.

2. Niedocenianie mobilnych kanałów promocji
Mobilne wersje stron internetowych były nowością w 2007 roku. 91 proc. ludzi na całym świecie posiada dostęp do urządzeń mobilnych, 56 proc. korzysta z takich, które określane są jako „smart". Czy można lekceważyć ten fakt? - pyta Lombardi.

3. Unikanie mediów społecznościowych
Facebook nie jest wyłącznie dla dzieci i młodzieży, czy nam się to podoba, czy nie - uważa Lombardi. Przytacza twarde dane: każdego dnia na FB loguje się ponad 700 mln ludzi, każdy z nich ma 300 znajomych. - Facebook, Twitter i blogi to potężne wirtualne narzędzia, z których praktyka dentystyczna musi korzystać - przekonuje specjalista.

4. Lekceważenie opinii wyrażanych online
Opinie wyrażane przez pacjentów w sieci mogą być tak samo fantastyczne jak i frustrujące. Trzeba się z tym pogodzić. I pamiętać, że 85 proc. konsumentów bierze je pod uwagę przed ostatecznym wyborem, a 69 proc. traktuje je nawet poważniej - jako osobiste rekomendacje. Takie opinie trzeba monitorować.

5. Wiara, że Google zrobi za nas wszystko
Google jest potężne i rządzi internetem, ale bez naszej inicjatywy nie zajmie się pozycjonowaniem naszego gabinetu - uważa Glenn Lombardi. SEO jest kluczowe szczególnie w wymiarze lokalnym.

6. Brak wirtualnej komunikacji z pacjentem
Lombardii zwraca uwagę na fakt, iż pacjenci mają mnóstwo pytań, które chcą zadać przez internet. Właściciel gabinetu powinien im to umożliwić. Nie musi być dostępny 24/7 ale starać się odpowiadać na nie na bieżąco. Od wirtualnej pomocy do posadzenia pacjenta na fotelu jest już bardzo blisko - przekonuje.

7. Liczenie, że coś się poprawi samo
- Ilu pacjentów odwleka leczenie i przychodzi do gabinetu kiedy z ich zdrowiem jest już bardzo źle? - pyta Lombardi. Lekceważenie marketingu internetowego przez stomatologa może skończyć się podobnie. Warto się nad tym zastanowić. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.