PARTNER PORTALU
partner portalu

14 rad jak wypromować gabinet dentystyczny

ms
19-10-2015, 10:07
14 rad jak wypromować gabinet dentystyczny Gabinet dentystyczny to nie tylko leczenie (foto: pixabay)
Opieka nad pacjentami nie może przysłonić tego, co jest istotne w zapewnieniu stabilnego rozwoju praktyki stomatologicznej – przypomina Amerykanin Charles Crawford, znawca zagadnień marketingowych w branży stomatologicznych, współtwórca firmy promującej gabinety dentystyczne Crawford and O’Brien.

Wskazówki Crawforda, chociaż dotyczą realiów, w jakim żyje amerykańskie  społeczeństwo, z pewnością mogą stanowić pożyteczną wiedzę dla każdego, właściciela gabinetu dentystycznego.

1. Zaprzyjaźnij się z sąsiadami. Warto wiedzieć kto wprowadza się do pobliskich domów, mieszkań. Dobrym zwyczajem będzie wysłanie kartki „Witamy w sąsiedztwie” z życzeniami i ofertą pomocy, w razie potrzeby, tej dentystycznej, ale nie tylko.

2. Wyjdź poza gabinet. Uczestnicz w życiu społecznym miejscowej ludności. Staraj się sponsorować lokalne imprezy, chociażby fundując darmowe przeglądy, jeśli nie dla wszystkich uczestników konkursu, to dla zwycięzców. Zaangażuj się w akcje profilaktyczne z udziałem okolicznych przedszkoli i szkół.

3. Nie zapominaj o blogu. Nie można przecenić tej formy przypominania o swoim istnieniu tej grupie społeczeństwa, która nie czytuje prasy z reklamami, a  godzinami przesiaduje w internecie.

4. Zadbaj o należyte pozycjonowanie strony internetowej gabinetu. Najlepsza nawet pod względem artystycznym i użytkowym strona internetowa nie przyciągnie potencjalnych pacjentów, jeśli ci nie będą mieli wiedzy o jej istnieniu.

5. Nie uciekaj od ofert promocyjnych. Formuła zniżek musi być unikatowa. 10 proc. tańsze implanty w aktualnym miesiącu, to słabe hasło promocyjne. Lepiej sprawdzi się zaproszenie na bezpłatną kolację w pobliskiej restauracji (warto w tym względzie wejść w układ z restauratorem), lub zafundowanie mycia samochodu w pobliskiej myjni (w tym przypadku także warto pozyskać sponsora w postaci właściciela stacji paliw z myjnią).

6. Zaangażuj w promowanie usług gabinetu stomatologicznego media społecznościowe jak: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest. Treści tam zamieszczane muszą być na tyle atrakcyjne, żeby czytelnicy chcieli się nimi dzielić ze swoimi znajomymi.

7. Zaproponuj usługi zaprzyjaźnionych lekarzy, oni zaoferują twoje. Warto mieć w pamięci lekarzy, ale także lekarzy dentystów o innych specjalnościach, których usługi z czystym sumieniem możemy zaoferować potrzebującym. Gabinet dentystyczny jest idealnym miejscem, w którym liczne schorzenia pacjenta widoczne są jak na dłoni.

8. Wysyłaj do pacjentów newslettery, w których poinformujesz o nowych technikach leczenia, nowych sposobach dbania o zęby, metodach wspierających zdrowie jamy ustnej. W ten sposób delikatnie przypominasz o swoim istnieniu, stajesz się sumieniem adresata, który powinien w końcu zdecydować się na odkładaną wizytę u dentysty.

9. Poproś zadowolonych pacjentów o wpisy w sieci na temat metod i efektów leczenia. Ich notatki, uwiarygodnione imieniem i nazwiskiem oraz przybliżonym adresem, są najlepszą rekomendacją dla osób szukających pomocy stomatologicznej.

POLECAMY W SERWISACH