PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

14 rad jak wypromować gabinet dentystyczny

ms
19-10-2015, 10:07
14 rad jak wypromować gabinet dentystyczny Gabinet dentystyczny to nie tylko leczenie (foto: pixabay)
Opieka nad pacjentami nie może przysłonić tego, co jest istotne w zapewnieniu stabilnego rozwoju praktyki stomatologicznej – przypomina Amerykanin Charles Crawford, znawca zagadnień marketingowych w branży stomatologicznych, współtwórca firmy promującej gabinety dentystyczne Crawford and O’Brien.

Wskazówki Crawforda, chociaż dotyczą realiów, w jakim żyje amerykańskie  społeczeństwo, z pewnością mogą stanowić pożyteczną wiedzę dla każdego, właściciela gabinetu dentystycznego.

1. Zaprzyjaźnij się z sąsiadami. Warto wiedzieć kto wprowadza się do pobliskich domów, mieszkań. Dobrym zwyczajem będzie wysłanie kartki „Witamy w sąsiedztwie” z życzeniami i ofertą pomocy, w razie potrzeby, tej dentystycznej, ale nie tylko.

2. Wyjdź poza gabinet. Uczestnicz w życiu społecznym miejscowej ludności. Staraj się sponsorować lokalne imprezy, chociażby fundując darmowe przeglądy, jeśli nie dla wszystkich uczestników konkursu, to dla zwycięzców. Zaangażuj się w akcje profilaktyczne z udziałem okolicznych przedszkoli i szkół.

3. Nie zapominaj o blogu. Nie można przecenić tej formy przypominania o swoim istnieniu tej grupie społeczeństwa, która nie czytuje prasy z reklamami, a  godzinami przesiaduje w internecie.

4. Zadbaj o należyte pozycjonowanie strony internetowej gabinetu. Najlepsza nawet pod względem artystycznym i użytkowym strona internetowa nie przyciągnie potencjalnych pacjentów, jeśli ci nie będą mieli wiedzy o jej istnieniu.

5. Nie uciekaj od ofert promocyjnych. Formuła zniżek musi być unikatowa. 10 proc. tańsze implanty w aktualnym miesiącu, to słabe hasło promocyjne. Lepiej sprawdzi się zaproszenie na bezpłatną kolację w pobliskiej restauracji (warto w tym względzie wejść w układ z restauratorem), lub zafundowanie mycia samochodu w pobliskiej myjni (w tym przypadku także warto pozyskać sponsora w postaci właściciela stacji paliw z myjnią).

6. Zaangażuj w promowanie usług gabinetu stomatologicznego media społecznościowe jak: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest. Treści tam zamieszczane muszą być na tyle atrakcyjne, żeby czytelnicy chcieli się nimi dzielić ze swoimi znajomymi.

7. Zaproponuj usługi zaprzyjaźnionych lekarzy, oni zaoferują twoje. Warto mieć w pamięci lekarzy, ale także lekarzy dentystów o innych specjalnościach, których usługi z czystym sumieniem możemy zaoferować potrzebującym. Gabinet dentystyczny jest idealnym miejscem, w którym liczne schorzenia pacjenta widoczne są jak na dłoni.

8. Wysyłaj do pacjentów newslettery, w których poinformujesz o nowych technikach leczenia, nowych sposobach dbania o zęby, metodach wspierających zdrowie jamy ustnej. W ten sposób delikatnie przypominasz o swoim istnieniu, stajesz się sumieniem adresata, który powinien w końcu zdecydować się na odkładaną wizytę u dentysty.

9. Poproś zadowolonych pacjentów o wpisy w sieci na temat metod i efektów leczenia. Ich notatki, uwiarygodnione imieniem i nazwiskiem oraz przybliżonym adresem, są najlepszą rekomendacją dla osób szukających pomocy stomatologicznej.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.